Primerjava bilance CO2 za osebna vozila
Študija, ki so jo opravili pri nemškem ADAC je prvič primerjala celotno bilanco CO2 izpustov osebnih avtomobilov na različne pogone. Rezultati študije kažejo, da je potrebno tudi pri pogonih, ki trenutno veljajo za okoljsko najbolj sprejemljive, upoštevati celotno sliko za oceno okoljskega vpliva.
ADAC (nemška avtomobilistična zveza) in Inštitut za energetske in okoljske raziskave v Heidelbergu sta analizirala emisije CO2, ki se ustvarijo skozi celoten življenjski cikel osebnih avtomobilov in primerjala dizelski, bencinski, hibridni, plinski in električni pogon. V študiji so upoštevani vplivi, ki nastanejo ob uporabi vozila pri 150 tisoč kilometrih, upoštevali pa so tri faktorje: emisije, ki nastanejo pri produkciji in razgradnji vozila, emisije, ki nastanejo pri izdelavi goriva oziroma elektrike (t. i. od izvira do rezervoarja) ter neposredne emisije CO2, ki nastanejo pri uporabi vozila (t. i. od rezervoarja do kolesa).
Rezultati študije kažejo na pomen celovitega pogleda pri oceni okoljskih vplivov. Električna vozila na primer, ki trenutno veljajo za najbolj okoljsko sprejemljive, imajo pri upoštevanju celotnega življenjskega cikla za 20 % več skupnih emisij CO2 kot pa dizelska vozila srednjega razreda. Razlog za to je v izdelavi baterij in dobavi elektrike. Skoraj 80 % svetovne proizvodnje električne energije namreč še vedno izhaja iz plina, nafte in premoga, virov, ki ustvarjajo največ emisij CO2. Okoljska bilanca električnih avtomobilov bo slabša, dokler ta ne bodo preklopila na uporabo elektrike iz zanesljivih nizkoogljičnih virov.
Vas zanima več o tej temi: eSvet vas seznani z učinkovito rabo energije v prometu in smernicami za razvoj elektromobilnosti v Sloveniji
Vir: Finance in Avtomanija