Iskalnik

  • Domov
  • Energija
    • Viri, pretvorbe in enote
      • Energijski tokovi
      • Merjenje energijskih tokov
      • Trajnostni, netrajnostni
    • Potreba po energiji
      • Primeri porabe energije
    • Koliko energije porabimo v Sloveniji?
    • Pomen električne energije
    • Elektroenergetski sistem
    • Sprehod skozi zgodovino
  • Jedrska energija
    • O jedrski energiji
    • Kako deluje jedrska elektrarna?
      • Jedrski gorivni krog
    • Pomen jedrske energije
      • V arheologiji
      • V industriji
      • V medicini
    • Prednosti in slabosti
  • Vodna energija
    • O vodni energiji
    • Kako deluje hidroelektrarna?
      • Vrste hidroelektrarn
    • Pomen vodne energije
    • Prednosti in slabosti
  • Fosilna energija
    • O fosilni energiji
      • Kateri so fosilni viri?
    • Kako deluje termoelektrarna?
      • Vrste termoelektrarn
    • Pomen fosilne energije
    • Prednosti in slabosti
  • Drugi viri energije
    • Biomasa
    • Sončna energija
    • Vetrna energija
    • Geotermalna energija
  • Energetska oskrba Slovenije
    • Danes
    • Jutri
    • Energetska mešanica
    • Projekti in ukrepi
      • Nove elektrarne
      • Učinkovita raba energije
  • Aktualno / novice
  • Globalno poročilo o investicijah v energetiki
  • Uporaba zapuščenega rudnika kot hidroelektrarne
Pametna in okolju prijazna mobilnost
Deli naprej
Datum objave 29. September / 2016

Pametna in okolju prijazna mobilnost

Promet je eden od stebrov družbe in gospodarstva. Vendar pa se sooča tudi z izzivi vplivov na okolje, saj predstavlja kar četrtino izpustov toplogrednih plinov v EU, povzroča onesnaževanje zraka in čezmeren hrup. Agencija za okolje RS je ob Evropskem tednu mobilnosti prevedla publikacijo z naslovom Pametni, okolju prijazni mobilnosti nasproti, ki se osredotoča na vprašanje kako evropski prometni sektor preobraziti v okolju prijazen in pameten sistem mobilnosti.

Kljub tehnološkim izboljšavam, ki se v zadnjih letih osredotočajo predvsem na varčnost prevoznih sredstev, te ne zadostujejo za to, da bo evropska mobilnost dosegla svoje okoljske cilje. Število vozil na cestah se namreč povečuje, podaljšujejo se tudi razdalje, ki jih prepotujemo. Zato povečanje učinkovitosti prek tehnoloških izboljšav ne bo privedlo do prekinitve odvisnosti prometnega sektorja od fosilnih goriv. Pričakovati je, da bo promet še naprej povzročal škodljive vplive na okolje.

Cilji, ki jih EU želi doseči v prometnem sektorju do leta 2050 so zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov iz prometa za 60 % glede na leto 1990 in iz mednarodnega pomorskega prometa za 40 % glede na leto 2005. Cilja sta tudi do leta 2020 zmanjšati povprečne izpuste CO2 iz novih avtomobilov na 95 g/km in povprečne izpuste iz novih kombijev na 147 g/km. Prav tako mora vsaka država članica EU poskrbeti, da bo najmanj 10 % energije, porabljene v prometu, pridobljene iz obnovljivih virov energije. Trenutno je 94 % goriva, porabljenega v prometu v EU pridobljenega iz nafte, od tega kar 90 % nafte prihaja iz uvoza. To pomeni, da je prometni sektor še posebej občutljiv na spremembe na svetovnem energetskem trgu.

Vozila na fosilna goriva so največji vir onesnaževanja v prometu. Cestna vozila zrak onesnažujejo predvsem z dušikovim dioksidom (NO2) in drobnimi trdnimi delci (PM2.5). Na okolje vpliva tudi učinkovitost vozil. Za prenos energije do koles namreč ta porabijo le 20 % energije goriva. Kar 70 % porabe energije predstavljajo izgube v motorju, od tega se 60 % porabi za ustvarjanje toplote, preostalo pa za zgorevanje, črpanje in trenje. Po 5 % izgub energije predstavljajo še parazitske izgube in izgube v pogonskem sklopu.

Za zmanjšanje okoljskih vplivov prometa so že na voljo čista alternativna goriva, med katerimi je tudi elektrika. Ta uspešno nadomesti bencin ali dizelsko gorivo. Elektrika je predvsem primerna izbira za osebne avtomobile v mestih ali na krajših potovanjih. Pri tem pa je pomembno izpostaviti, da je pri izbiri čistejšega goriva potrebno upoštevati tudi njegovo proizvodnjo. Tako se je oskrbe prometnega sektorja z energijo potrebno lotiti celostno in opredeliti vizijo za celoten energetski sistem.

 

Preberite več o tej temi: eSvet vas seznani z učinkovito rabo energije v prometu in poročilom o električnih vozilih za leto 2015

 

Vir: Agencija za okolje RS, publikacija Pametni, okolju prijazni mobilnosti naproti

Te zanimata energija in energetika?

Prijavi se na e-novice. Obveščali te bomo o dogodkih in odmevih, ki jih objavljamo na spletnem mestu.

Prijavi se

S prijavo na dogodke in odmeve se strinjaš, da te podjetje GEN energija d.o.o., v okviru projekta eSvet na navedeni e-naslov obvešča o novostih, dogodkih in zanimivostih iz sveta energije in energetike ter izvaja analize o branju posredovanih vsebin za potrebe projekta eSvet.

Podjetje zagotavlja, da lahko svojo prijavo kadar koli prekličeš, tvoji podatki pa bodo v tem primeru izbrisani.

  • Domov
  • Kontakt
  • Pravno obvestilo
  • Oblikovanje in izvedba: ENKI
  • Politika piškotkov

©Skupina GEN. Vse pravice pridržane.

Slika za %user

Samo Fürst

Prikaži vse vsebine uporabnika Samo Fürst

Kategorije

  • Energija
  • Jedrska energija
  • Obnovljivi viri energije
  • Termo energije
  • Vodna energija

Oznake

  • elektrifikacija
  • promet
  • električna energija
  • mobilnost

Priljubljene objave

Slika za %user

Jedrske elektrarne proizvedejo več kot 10 odstotni delež električne energije na svetu

Preberite objavo
Slika za %user

Največje vetrnice na svetu pričele s proizvodnjo

Preberite objavo
Slika za %user

Največja hidroelektrarna na svetu

Preberite objavo
Slika za %user

Veter in sonce drastično znižala proizvodnjo električne energije iz konvencionalnih virov

Preberite objavo
Slika za %user

Sklenjen nov podnebni sporazum

Preberite objavo