Kmalu razmah elektrifikacije prometa
Po napovedih strokovnjakov naj bi se znižale cene baterij, kar bi lahko omogočilo množično prodajo avtomobilov na električni pogon.
Samo v letu 2015 je prodaja avtomobilov na elektriko narasla za 60 odstotkov. Pričakovati gre, da bodo električna vozila do leta 2040 predstavljala 35 odstotni delež prodanih avtomobilov na globalni ravni. Vzroke za tak naskok prodaje električnih avtomobilov je treba pripisati vse nižjim cenam baterij, večji proizvodnji modelov s podaljšanim dosegom ter večjemu številu polnilnic.
Prvi električni avtomobili so se pojavili že na koncu devetnajstega stoletja in so jih uporabljali celo pred vozili na motorje na notranje izgorevanje. Pravi preboj, pa so doživeli šele v 21. stoletju z uporabo Li-ion baterije in vse večjo ponudbo modelov. Samo v zadnjih petih letih se je število modelov iz 2 povečalo na 25. Hkrati se tudi nižajo cene baterij, ki bodo po napovedih strokovnjakov v naslednjem desetletju dosegle ceno 150 dolarjev na kWh, kar pa je že znesek, ki je primerljiv s cenami avtomobilov na naftne derivate. Prav visok strošek baterije, namreč trenutno vpliva na višje cene avtomobilov na elektriko. S padcem teh cen bodo nakupi električnih avtomobilov dostopnejši , kar bo pripomoglo k večji elektrifikaciji prometa. Z večanjem števila električnih avtomobilov, pa se povečujejo tudi potrebe po električni energiji. V Sloveniji bi tem potrebam lahko zadostili z drugim blokom Jedrske elektrarne Krško, za katerega je predvidena kapaciteta 1.200 MW in bi s polovico svoje moči lahko napajala 700 – tisoč električnih vozil s 100 prevoženimi kilometri na dan.
Preberite več o tej temi: eSvet vas seznani tudi z učinkovito rabo energije in prometom