Iskalnik

  • Domov
  • Energija
    • Viri, pretvorbe in enote
      • Energijski tokovi
      • Merjenje energijskih tokov
      • Trajnostni, netrajnostni
    • Potreba po energiji
      • Primeri porabe energije
    • Koliko energije porabimo v Sloveniji?
    • Pomen električne energije
    • Elektroenergetski sistem
    • Sprehod skozi zgodovino
  • Jedrska energija
    • O jedrski energiji
    • Kako deluje jedrska elektrarna?
      • Jedrski gorivni krog
    • Pomen jedrske energije
      • V arheologiji
      • V industriji
      • V medicini
    • Prednosti in slabosti
  • Vodna energija
    • O vodni energiji
    • Kako deluje hidroelektrarna?
      • Vrste hidroelektrarn
    • Pomen vodne energije
    • Prednosti in slabosti
  • Fosilna energija
    • O fosilni energiji
      • Kateri so fosilni viri?
    • Kako deluje termoelektrarna?
      • Vrste termoelektrarn
    • Pomen fosilne energije
    • Prednosti in slabosti
  • Drugi viri energije
    • Biomasa
    • Sončna energija
    • Vetrna energija
    • Geotermalna energija
  • Energetska oskrba Slovenije
    • Danes
    • Jutri
    • Energetska mešanica
    • Projekti in ukrepi
      • Nove elektrarne
      • Učinkovita raba energije
  • Aktualno / novice

Učinkovita raba energije in promet

Kako smo lahko na tem področju energetsko učinkovitejši?

Povej naprej
Gen»Učinkovita raba energije in promet
Slika s povezavo
URE in promet

URE in promet

V prometu porabimo kar tretjino celotne energije v Sloveniji. Ali in kako lahko to količino energije zmanjšamo?

Zavedamo se, da se potrebe po zagotavljanju mobilnosti, torej prevoza oseb in stvari, v prihodnje zelo verjetno ne bodo zmanjševale, prej nasprotno.

Ključni ukrepi za izboljšanje energetske učinkovitosti in za hkratno zmanjšanje izpustov CO2 v različnih oblikah prometa so zato osredotočeni predvsem na:

  • zamenjavo virov energije (prehod vozil s fosilnih goriv na električno energijo),
  • tehnološke izboljšave in inovacije, predvsem razvoj na področju električnih vozil, s katerimi bi lahko skrčili porabo energije v prometu na petino sedanje vrednosti, in
  • prehod z zasebnih na javna prevozna sredstva in druge oblike trajnostnega prevoza: javni promet in kolesarjenje sta približno 40-krat energijsko učinkovitejša od vožnje z avtomobilom.

 

Stran
Primeri porabe energije za transport
Slika s povezavo
Primerjava porabe energije pri različnih vrstah osebnih avtomobilov

Primerjajmo porabo energije pri različnih vrstah osebnih avtomobilov

Za premagovanje kratkih razdalj, kot so mestne vožnje, so električni avtomobili prva izbira. Poraba energije pri vožnji z njimi je približno 15 kWh na 100 km. To je kar petkrat manj od izbranega vozila na fosilna goriva in tudi bistveno bolje od katerega koli hibridnega vozila. Pri večjih razdaljah je težava v zmogljivosti baterij električnih vozil. Na tem področju so pred nami še mnogi raziskovalni in razvojni izzivi.

Za premagovanje kratkih razdalj, kot so mestne vožnje, so električni avtomobili prva izbira. Poraba energije pri vožnji z njimi je približno 15 kWh na 100 km. To je kar petkrat manj od izbranega vozila na fosilna goriva in tudi bistveno bolje od katerega koli hibridnega vozila. Pri večjih razdaljah je težava v zmogljivosti baterij električnih vozil. Na tem področju so pred nami še mnogi raziskovalni in razvojni izzivi.

 

Primerjajmo porabo energije pri avtomobilih na bencin ter hibridnih in električnih avtomobilih.

Dejavnik

Avto na bencin

Hibridni avto

Električni avto

Vrsta motorja

Ottov/bencinski motor

Kombinacija Ottovega in električnega motorja

Električni motor

Kategorija vozila

Spodnji srednji razred

Toyota Prius

Spodnji srednji razred

Poraba goriva/električne energije na 100 km

ca. 6 l bencina/100 km

ca. 4,3 l bencina/100 km

ca. 15 kWh (= ca. 2,5 l ekvivalenta bencinu)

 

 

 

Stran
Slika s povezavo
Javni promet: energijsko učinkovitejši od individualne vožnje z avtomobilom

Javni promet: energijsko učinkovitejši od individualne vožnje z avtomobilom

Javni promet je energijsko veliko učinkovitejši od individualne vožnje z avtomobilom. Tako na primer avtobus na dizelsko gorivo z 49 potniki pri hitrosti 105 km/h porabi 28 l/100 km, kar znaša 6 kWh na 100 potniških kilometrov. To je z vidika porabe energije kar 13-krat manj od osebnega avtomobila z enim potnikom.

Energijsko še učinkovitejši so hitri vlaki. Ti so lahko dvakrat hitrejši od avtomobilov. Če je električni hitri vlak polno zaseden, je njegova poraba energije le 3 kWh na 100 potniških kilometrov. To pa pomeni kar 27-krat manjšo porabo energije od porabe osebnega avtomobila z enim potnikom.

Seveda moramo upoštevati, da vsi mestni in medkrajevni avtobusi in vlaki med vožnjo niso polno zasedeni, zato je povprečna poraba energije v sistemu javnega prometa seveda manj ugodna od navedene. Vendar je tudi pri le polovični ali celo tretjinski zasedenosti javni promet še vedno učinkovitejši od klasičnega ali hibridnega osebnega avtomobila.

 

Stran
01 Sep

Energetika v Sloveniji v letu 2021

Agencija za energijo je izdala Poročilo o stanju na področju energetike za leto 2021, ki prikazuje stanje in razvoj trgov z električno energijo in zemeljskim plinom ter doseganje ciljev na področj
07 Jul

Evropski poslanci podprli vključitev...

Evropski poslanci so podprli vključitev jedrske energije in plina v trajnostno taksonomijo Evropske unije.
07 Jun

Evropska unija krepi energetsko...

Evropska komisija je 18. maja predstavila načrt REPowerEU.

Te zanimata energija in energetika?

Prijavi se na e-novice. Obveščali te bomo o dogodkih in odmevih, ki jih objavljamo na spletnem mestu.

Prijavi se

S prijavo na dogodke in odmeve se strinjaš, da te podjetje GEN energija d.o.o., v okviru projekta eSvet na navedeni e-naslov obvešča o novostih, dogodkih in zanimivostih iz sveta energije in energetike ter izvaja analize o branju posredovanih vsebin za potrebe projekta eSvet.

Podjetje zagotavlja, da lahko svojo prijavo kadar koli prekličeš, tvoji podatki pa bodo v tem primeru izbrisani.

  • Domov
  • Kontakt
  • Pravno obvestilo
  • Oblikovanje in izvedba: ENKI
  • Politika piškotkov

©Skupina GEN. Vse pravice pridržane.